Jaka powinna być dobra strona internetowa?

Cechy dobrej strony internetowej:

1. Wygląd – strona internetowa powinna być zaprojektowana w interesujący sposób. Najważniejszym elementem strony powinny być informacje, a elementy graficzne tylko miłym dla oka dodatkiem.

2. Nawigacja – dobrze zaprojektowana nawigacja jest podstawą sukcesu strony internetowej. Powinna umożliwić płynne poruszanie się po serwisie i zapewniać szybki dostęp do informacji.

3. Aktualizacje – treści na stronie powinny być aktualne. Klient musi mieć poczucie, że strona jest ciągle uaktualniana, dzięki czemu ma pewność co do aktualności oferty i informacji o firmie.

4. Interaktywność – internet jak żadne inne medium pozwala na prostą komunikację użytkownika z firmą i firmy z użytkownikiem. Dobrze jest gdy klient czuje, że ma wpływ na działania strony i firmy. Dlatego absolutnym minimum jest możliwość kontaktu przez formularz lub dodawanie ocen i komentarzy do produktów oferowanych na stronie.

5. Promocja – utworzenie strony to dopiero początek jej życia. Należy pokazać użytkownikom, że nasza strona istnieje. Dobre do tego celu są reklamy w portalach branżowych, reklama kontekstowa.

6. Pozycjonowanie – strona do której nie można dotrzeć z wyszukiwarki nie istnieje dla klientów. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie strony w wyszukiwarce na hasła związane z prowadzoną działalnością.

7. Kontakt – klient musi mieć możliwość kontaktu z firmą. Wszystkie pytania klientów nie powinny pozostać bez odpowiedzi. Dodatkowo, jeżeli wśród klientów przewijają się często te same pytania, warto dla ich wygody zamieścić FAQ (najczęściej zadawane pytania).

8. Wyszukiwarka – żeby ułatwić korzystanie z rozbudowanego serwisu należy zamieścić w nim wyszukiwarkę. Pozwoli ona w łatwy sposób dotrzeć do poszukiwanych informacji.

9. Statystyki – każda inwestycja w firmie powinna na siebie zarabiać. Dzięki analizie statystyk oglądalności w łatwy sposób można zorientować się jakich informacji poszukują klienci.

10. Administracja – zarządzanie serwisem internetowym powinno być równie proste co obsługa aplikacji biurowych. Dzięki takiemu podejściu można oszczędzić na pracy wykwalifikowanego specjalisty z dziedziny IT, a wszelkie aktualizacje powierzyć na przykład działowi PR.